KESHAH SHOCKA.

My photo
inih bhukan kesah si khambin mahupun kesah si pengembala khambin. namun..ia adalah kesah si tahun khambin di mana seorg jejaka yg chuba bajet hot dgn segala skillnya yg melampaui etika seorang kamen raidda di mana beliau sampai ke sudah tak hot-hot jugak dgn bidang penulisan yg agak melampau ala2 pramugara terlampau. sekian.

Saturday, November 20, 2010

Gua Kelam.


Ini bhukan kesah gua kelam. Ini tentang semalam...tatkala gua kesorangan dlm kemalapan cahaya oren lampu jalan. Gua merenung sedalam2nya. Mmg gua yg salah. Dan salah ituh slalu menchari gua. Salah dan gua dah mcm adek bradek. Semalamnya juga, kejadian yg kununnya ngeri? Biarlah gua serta unkel bas tu je la yg tahu. "Owh pakcik...andai kata pakcik sedang membca warkah merekah nih,,sy mnx maap na...?? ;)"  kata gua..

Ini bhukannya prosa tacing-menacing. Ini bhukannya prosa kenching-mengencing. Ia prosa tentang maruah seorg lelaki. Owh..bhukan niat gua nk nyusahkan syiapa2 hatta pakcik2 bas yg dah sebati dgn wajah gua, menebalkan muka serta jiwa, melilau spt org ghila,,penuh dgn langkah yg pukimak aram jadah. Chuma gua.....ah..ntahlah. Mgkin gua nih chuma mnyusahkan saja. Gua sedar, gua sedang memalukan diri gua, apa la nk jd ngan gua nih..."Dan maap kan gua sahabat...andai gua slalu nyusahkan lu orang...."

Bak kata si Alep Penggonchang, "tatkala mereka sudah ber-teksi,,aku phula maseh ber-becha.." dan betapa untungnya  gua, andai ber-becha,  sedangkan realitinya..gua tak punyai apa2. Sekadar penuhi erti kata "menumpang" dan "ditumpang"...walhal..mereka suda maju ke depan. Mningglkan gua yg slalu d blkg.

No comments:

PARA RAIDDA.