KESHAH SHOCKA.

My photo
inih bhukan kesah si khambin mahupun kesah si pengembala khambin. namun..ia adalah kesah si tahun khambin di mana seorg jejaka yg chuba bajet hot dgn segala skillnya yg melampaui etika seorang kamen raidda di mana beliau sampai ke sudah tak hot-hot jugak dgn bidang penulisan yg agak melampau ala2 pramugara terlampau. sekian.

Tuesday, August 16, 2011

Sabtu yg indah di gurney.....

Gua merantau lagi......namun kali nih gua kesorangan....dan tatkala gua meredah kehangatan gurun sahara...ajam tiba penuh bergaya...chuba menumpangkan gua. lantas dgn chukup bergaya..gua naek supabike r1 beliau....dgn kelajuan cahaya,tiba2,,,tersadai phula di sebuah phulau yg kununnya menchabar minda....lantas..ajam,, gua tinggalkan begitu sajha.....

Gua berjalan sorang2 gua.....tiba2..bharu gua teringat....awek gua duk area kd ctuh...lantas..gua kol lah dia ghuna publik phone....setelah 20jhuta kali beliau tak jawab....akhirnya....dgn sora serak2 manja....kdengaran suara beliau....gua dah agak..dia bharu bgn tdoq. namun gua tak kesah.....gua paham..masa tuh mmg tgh subuh lagi.....matahari tak bercahaya pun lagi......maka..gua teruskan perjalanan.....gua rentas masa....

tiba2..bharu gua teringat..tali pinggang raidda gua tak bawak plak....gua jadi seram sejuk.....lantas...sambey gua tunjuk otot tgn gua kd awek gua tuh,,,gua mintak keijinan awek gua bahawasanya gua nk stay 2,3,4 jam lamanya kd umah sewa beliau smentara nk tunggu pihak majikan gua hantaq tali pinggang raidda gua tuh kd gua.....dan akhirnya...setelah berhempas pulas lamanya gua tunggu....akhirnya tali pinggang yg gua kunjung tiba tak tiba2 jua.....gua kechewa.....namun apaderhal..gua nih kuat imannya....lalu..gua rentas masa lagi,,gua singgah berbuka di mekdi setelah penat berpuasa seharian....yg gua tak pueh hati....gua nga lapaq nasikkk!! awek gua bleh plak nk bbukak kd mekdi....berlagak serta kerek sngguh lah beliau ituh....


lepaih perot dah boroi pa suma....penuh dgn ayaq ngan beger kentang pa suma.....gua teruskan perjalanan..namun kali nih ditemani awek gua....dan dah2 mmg la awek gua kena temani gua..takan gua nk tinggal dy sorg2 kd mekdi uh plak kan?? tercalar la darah panglima gua........dan sedang2 gua dgn awek gua berjalan penuh bergaya berpimpingan tangan manja2....tiba2..gua nampak benda pusing2...gua terpikir sejenak..
"mende tuh perli rambhut gua keer?? "
soal gua dgn slang kL...namun..bila hati dah terpikat....gua redah ja....dan sangkaan gua meleset jatuh merundum pabila auntie cinaaa bukit tuh ckp,,harga mendee uh rm5.90.....woa....tp apaderhal....sebuah cekak pusing2 di mana harganya di pasar malam chumalah ceringgit...telah gua dapatkan di gurney dgn harga yg berganda ringgitnya..mmg kenalah dgn jiwa sombong gua nih....


ha...lepaih ja kemelut beli cekak tuh,,gua ngan awek gua p tgk la wayang....sambey gua bgaduh ngan awek gua tuh....las2..aku pilih cta koboi lawan alien. hah..ingtkan bes,,tp sangkaan gua meleset lagi!! awek gua sempat ttdoq!! dan gua plak....tak ingat apa dah..yg gua ingt,,las skali gua terpandang awek gua ttdoq..pehtuh mata gua dah tak nmpk pa...sedaq2 ja 1 pangung menjherit pasai apa taktaw....haih..apa nk jadi la.....tamatlah riwayat alien tersebut......sekian.


No comments:

PARA RAIDDA.